
People & Culture Operations
- Hybride
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
- € 3.000 - € 3.750 per maand
- People & Culture
Functieomschrijving
Daar is 'ie dan: je nieuwe uitdaging als People & Culture Operations bij ons snelgroeiende bedrijf in het verduurzamen van woningen en wijken. Jouw #1 doel is om - samen met je collega's - van Rel de beste werkgever van Nederland te maken; waarbij jij zorgt dat alle administratieve en operationele P&C processen op rolletjes lopen. Van de eerste werkdag van een nieuwe collega tot het afscheid bij uitdiensttreding. Jij trekt de kar op P&C processen zoals verloning, verzuim, arbeidscontracten, on- en offboarding. Rel heeft inmiddels 200 collega’s verspreid over 5 kantoren in Nederland. Je zal veel vanuit het kantoor in Amsterdam werken, maar bent ook direct aanspreekpunt voor de mensen op de andere vestigingen voor vragen rondom onderstaande onderwerpen.
Wat ga je precies doen?
Verloning: Verwerken van de salarissen in samenwerking met de financiële afdeling, controleren van loonstroken en zorgen voor een correcte afhandeling van mutaties.
Verzuimbeheer: Bewaken en monitoren van het ziekteverzuim, communiceren met betrokken collega’s, hun coaches en onze arbodienst, en ondersteunen bij het opstellen van verzuimplannen.
Onboarding: Begeleiden van nieuwe medewerkers door het onboardingproces, in samenwerking met de coach van de nieuwe collega.
Offboarding: Zorgdragen voor een soepel verloop van het offboardingproces, waaronder het beheren van de uitdiensttredingsadministratie en het plannen van exitgesprekken.
Ondersteunen bij algemene HR-administratie en bijdragen aan diverse HR-projecten. Dit is een verzameling van allerlei verantwoordelijkheden en projecten. Denk aan het inplannen van onze reflectiesessies, verstrekken van werkgeversverklaringen en het beantwoorden van vragen van collega’s rondom administratieve People en Culture zaken zoals salaris(stroken), pensioen, beleid rondom vakantiedagen, etc.
Met wie ga je werken?
Het P&C-team bestaat uit drie mensen: Carmen Kromhout is verantwoordelijk voor recruitment en employer branding (externe zaken).
Wat hopen we in jou te vinden?
Handig omgaan met diverse HR-tools is geen probleem voor je. Zo werken wij met NMBRS als HR-systeem.
Je bent nauwkeurig, georganiseerd en werkt gedetailleerd, want he; mensen willen wel dat hun salaris klopt :)
Idealiter heb je ervaring met salarisadministratie. Maar zo niet en je hebt ons andere ervaring te bieden, dan horen we ook graag van je!
Je herkent je 110% in onze kernwaarden
Je bent minimaal 32 uur per week beschikbaar, 36 uur en 40 uur kan ook zeker
Je komt graag naar kantoor om je collega's te ontmoeten; je zit immers in het people team.
Een verklaring omtrent goed gedrag (VOG), door ons betaald.
De kernwaarden van een Reller
Samen hebben wij één missie: een duurzaam thuis voor iedereen. Wij geloven dat een gezonde bedrijfscultuur het succes bepaalt van het werk wat wij doen. Om de energietransitie te versnellen zet een Reller zich vol positieve energie in, om de eigen rollen zo zelfstandig en goed mogelijk uit te voeren. Want alleen met een gezonde ‘can-do’ mindset kunnen wij de klimaatdoelen behalen. Natuurlijk doe je dit niet alleen, want Rellers zijn samen sterk. Soms lopen zaken zoals gepland of gehoopt. Ligt er zo'n uitdaging op je bord? Dan zet je als Reller nog een bakje (fairtrade) koffie en ga je in de 'fixen we'-modus. Want je durft verantwoordelijkheid te nemen en knopen door te hakken als de situatie daarom vraagt. Door de feedbackcultuur blijven Rellers continu leren en reflecteren en haal je het beste uit jezelf en je collega’s. Zo verlopen processen soepeler en worden (klimaat) doelstellingen sneller behaald. Met deze kernwaarden en cultuur draagt elke Reller dagelijks bij aan een stap richting CO2 neutraal 2050.
Voor wat hoort wat:
De start salarisrange voor deze functie is €3.000 - €3.750,- bruto op basis van 40 uur ex. 8% vakantiegeld, op basis van je ervaring, kennis en vaardigheden. De onderkant van de range gaat op voor mensen die op onderdelen van de rol moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat zij de rol zoals hierboven omschreven met grote mate van zelfstandigheid kunnen uitvoeren.
Onbeperkt vakantiedagen met ‘fair use policy’ (dus een vrije dag op jouw verjaardag kan gewoon!).
Nationale Feestdagen in te zetten naar eigen wens (prima dus om 2e Pinksterdag in te wisselen voor Eid-al-Fitr).
Hybride werken ná je eerste jaar. Een goede onboarding én overdracht van onze bedrijfscultuur is super belangrijk en daarvoor is aanwezigheid in het eerste jaar gewenst (1 thuiswerkdag per week).
Collectieve (groene) pensioenregeling via DoenPensioen (ASR), Rel legt 4.5% in en jij legt 3% in. Je eigen inleg kun je zelf omhoog bijstellen;
Persoonlijk ontwikkelbudget én een persoonlijk vitaliteitsbudget van €250,- per jaar via Alleo, uit te besteden aan iets waar jij blij van wordt! Denk bijvoorbeeld aan een sportschoolabonnement, een massage, of spullen voor je thuiswerkplek, en nog veel meer.
Focus op groei en persoonlijke ontwikkeling, o.a. door 1:1 begeleiding van jouw coach om de twee weken, wekelijkse reflectie via 15Five-tool en een onderlinge feedbackcultuur. Ook werken we samen met OpenUp.
Een (refurbished) Macbook.
Vergoeding van woon-werkverkeer met OV buiten Amsterdam (Amsterdammers’ op de fiets dus! Wel zo duurzaam ;)).
Overige arbeidsvoorwaarden
Nieuw duurzaam kantoor, 5 minuten lopen van Station Amsterdam Zuid en naast het Beatrixpark (voor een lekkere wandeling!).
Regelmatige borrels en een tot twee keer per jaar een weekend weg samen;
Elke dag vers fruit.
Een prettige meditatie-gebeds-kolfruimte waar je zen van wordt.
Kantoor piano (voor Rellers die het ook écht kunnen)!
Een betekenisvolle baan waarbij jij dagelijks impact maakt op de versnelling van de energietransitie, dankzij ons werk in 2024 bespaart iedere fulltime Reller 226 ton CO2 per jaar. Dat is meer dan 26 keer de gemiddelde CO2-uitstoot van een persoon!
Vier Rel-brede strategie dagen per jaar, waardoor je nauw betrokken bent bij de strategie van de organisatie.
Veilige werkcultuur: 10 oktober 2023 hebben we de 1e prijs van de Werklef Award gewonnen.
Veel vrijheid en autonomie in hoe jij je werk vormgeeft (o.a. in de vorm van Holacracy), maar altijd met elkaar #samensterk.
Wij werken zelfsturend!
Sinds 2022 werken we met Holacracy bij Rel. Holacracy is een werkwijze om met elkaar zelfsturing, autonomie en efficiënt werken te bereiken. Dit betekent dat iedereen in de eigen rollen zelfstandig besluiten neemt, autonoom werkt en zelf verantwoordelijkheid draagt. Tijdens de sollicitatieprocedure kun je uiteraard al je vragen stellen maar hier kun je alvast meer lezen over Holacracy.
Wat heel fijn is aan Rel dat er geen externe investeerders betrokken zijn die op korte termijn winst sturen, wat vaak ten koste gaat in lange termijn investeringen (zoals team & cultuur). Onze ambitie voor aankomend jaar is om de organisatie Steward Owned te maken en ook het B-corp certificaat te behalen.
Diversiteit & Inclusie
We willen een werkomgeving waar mensen met verschillende achtergronden zich veilig en thuis voelen. Lees hier meer over onze visie op diversiteit, gelijkheid en inclusie, onze nulmeting diversiteit en ons ‘bias-free’ sollicitatieprocedure.
Vereisten
We hebben verder geen functie vereisten: we geloven dat je zelf prima kunt inschatten of je de rol zoals die hierboven staat omschreven goed kunt invullen. En of je er blij van wordt. Tijdens de sollicitatieprocedure zoeken we samen uit of we denken dat er een wederzijdse match is.
Sollicitatieproces
Zien we een mogelijke match in jouw CV en/of motivatie? Dan bellen we je eerst voor een korte telefonische kennismaking. Want laten we eerlijk zijn, een vacaturetekst is ook maar een vacaturetekst en een CV is ook maar een CV. Het gaat ons allebei om de perso(o)n(en) achter de leuke tekst. Vervolgens plannen we een kennismakingsgesprek in.
Over Regionaal Energieloket
Regionaal Energieloket helpt gemeenten met het uitvoeren van hun duurzaamheidsbeleid. Met onze energieloketten, informatieve websites, geven we informatie over energiebesparende maatregelen. En met projecten zoals collectieve inkoopacties voor isolatie, dubbel glas, zonnepanelen of (hybride) warmtepompen helpen we woningeigenaren op grote schaal bij het verduurzamen van hun huis.
Daarnaast doen we ook projecten voor mensen met een kleine beurs. Door de stijgende gasprijzen zijn er veel gezinnen en huishoudens die moeite hebben hun energierekening te betalen. Afgelopen jaren heeft Regionaal Energieloket in samenwerking met gemeenten hen ondersteund door webinars te organiseren en cadeaubonnen voor energiebesparende producten aan te bieden. Aankomend jaar gaan we het samen met jou groter aanpakken! Wil je meer weten over ons en wat we doen? Klik hier.
Vragen?
Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket? Neem dan contact op met Carmen Kromhout via [email protected].
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!