Skip to content

Klantenservice (Fulltime)

Amsterdam, Noord-Holland, Nederland€ 2.250 - € 2.500 per maandKlant & Advies

Functieomschrijving

Daar is 'ie dan: je nieuwe job als Klantenservice Medewerker bij ons snelgroeiende bedrijf in het verduurzamen van woningen en wijken. Jouw #1 doel is alle vragen omtrent het verduurzamen van de gebouwde omgeving met een glimlach te beantwoorden.   

Hoe ga jij bijdragen? Missie en kernwaarden:

Samen hebben wij één missie: een duurzaam thuis voor iedereen. Wij geloven dat een gezonde bedrijfscultuur het succes bepaalt van het werk wat wij doen.

Om de energietransitie te versnellen zet een Reller zich vol positieve energie in, om de eigen rollen zo zelfstandig en goed mogelijk uit te voeren. Want alleen met een gezonde ‘can-do’ mindset kunnen wij de klimaatdoelen behalen. Natuurlijk doe je dit niet alleen, want Rellers zijn samen sterk. Soms lopen zaken zoals gepland of gehoopt. Ligt er zo'n uitdaging op je bord? Dan zet je als Reller nog een bakje (fairtrade) koffie en ga je in de 'fixen we'-modus. Want je durft verantwoordelijkheid te nemen en knopen door te hakken als de situatie daarom vraagt. Door de feedbackcultuur blijven Rellers continu leren en reflecteren en haal je het beste uit jezelf en je collega’s. Zo verlopen processen soepeler en worden (klimaat) doelstellingen sneller behaald. Met deze kernwaarden en cultuur draagt elke Reller dagelijks bij aan een stap richting CO2 neutraal 2050.


Herken jij jezelf hierin?

  • Je bent communicatief vaardig, geduldig en met jouw inzet worden onze klanten super blij.

  • Je bent klantgericht en je laat geen vraag onbeantwoord.

  • Je bent binnenkort beschikbaar voor 32 tot 40 uur per week. Ben je minder dan 32 uur per week beschikbaar? Neem dan een kijkje bij de Klantenservice bijbaan vacature.

  • Je hebt affiniteit met duurzaamheid en draagt graag bij aan de energietransitie.


Concreet betekent dit dat jij aan de slag gaat met de volgende taken:

    • De focus voor jou ligt op het beantwoorden van binnenkomende vragen via de telefoon en mail.

    • Je signaleert welke zaken of problemen er specifiek spelen bij onze klanten. Hier leren we namelijk weer van en dat vinden we belangrijk. Daarbij zorg je er ook voor dat jij op de hoogte bent van wat er speelt bij de andere teams.

    • In grote lijnen ziet je weekindeling er als volgt uit:

    • 85% van je tijd help je onze klanten via de telefoon en e-mail.

    • 10% gaat naar intern afstemmen en overleggen.

    • 5% van je tijd houd je jezelf op de hoogte van wat er binnen en buiten de organisatie gebeurt rondom de energietransitie


Met wie werk je samen?

Leren, kennis delen en adviseren doe je samen met de andere klantenservice collega's. Een hechte groep gezellige enthousiastelingen met een passie voor duurzaamheid. Deze collega’s hebben ook al mooie doelen behaald waar we trots op zijn. Zo hebben ze in de eerste helft van 2023 al ruim 45.000 bewoners geholpen!


Benieuwd naar je nieuwe collega's? Check hier de klantenservice cirkel van REL!


Voor wat hoort wat  (32-40 uur)


Primaire arbeidsvoorwaarden:
(De maandelijkse donatie naar een bankrekening naar keuze.)
De salarisrange voor deze functie is € 2250- tot 2500,-, bruto op basis van 40 uur, ervaring, kennis en vaardigheden. De onderkant van de range gaat op voor mensen die op onderdelen van de rol moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat zij de rol zoals hierboven omschreven met grote mate van zelfstandigheid kunnen uitvoeren;


Secundaire arbeidsvoorwaarden:

(Wel zo chill….)

  • Onbeperkt vakantiedagen met ‘fair use policy’ (dus een vrije dag op jouw verjaardag kan gewoon!);

  • Nationale Feestdagen in te zetten naar eigen wens (prima dus om 2e Pinksterdag in te wisselen voor Eid-al-Fitr);

  • Hybride werken: werk daar en waar jij je productief voelt en/of waar je blij van word;

  • Collectieve (groene) pensioenregeling via DoenPensioen (ASR), Rel legt 4.5% in en jij legt 3% in. Je eigen inleg kun je zelf omhoog bijstellen;

  • Persoonlijk Ontwikkel budget van €500,- per jaar om jou te helpen #lerenenreflecteren;

  • Persoonlijk Vitaliteitsbudget van €250,- per jaar via YourCampus, uit te besteden aan iets waar jij blij van word! Denk bijvoorbeeld aan een sportschool abonnement, een massage, of een ontspannend boek via bol.com, en nog veel meer;

  • Focus op groei en persoonlijke ontwikkeling, o.a. door 1:1 begeleiding van jouw coach om de twee weken, wekelijkse reflectie via 15Five-tool en een onderlinge feedbackcultuur;

  • Een (refurbished) Macbook;

  • Vergoeding van woon-werkverkeer met OV buiten Amsterdam (Amsterdammers’ op de fiets dus! Wel zo duurzaam ;)).


Tertiaire arbeidsvoorwaarden:

(Je wist niet dat deze categorie er ook nog was, hé?)

  • Nieuw duurzaam kantoor, 5 minuten lopen van Station Amsterdam Zuid en naast het Beatrixpark (voor een lekkere wandeling!);

  • Regelmatige borrels en een tot twee keer per jaar een weekend weg samen;

  • Dagelijks vegetarische/vegan lunch op kantoor;

  • Elke dag vers fruit;

  • Een prettige meditatie-gebeds-kolfruimte waar je zen van word;

  • Kantoor piano (voor Rellers die het ook écht kunnen! );


Quartaire arbeidsvoorwaarden

(Als je denkt dat we een grap maken: dit heet echt zo. En stiekem vinden we deze categorie het belangrijkst!)

  • Een betekenisvolle baan waarbij jij dagelijks impact maakt op de versnelling van de energietransitie, elke (full-time) Reller bespaart 442 ton CO2 per jaar (dat is ongeveer 50(!) keer je eigen gemiddelde jaaruitstoot);

  • Vier Rel-brede strategie dagen per jaar, waardoor je nauw betrokken bent bij de strategie van de organisatie;

  • Veilige werkcultuur: 10 oktober 2023 hebben we de 1e prijs van de Werklef Award gewonnen;

  • Veel vrijheid en autonomie in hoe je je werk vormgeeft (o.a. in de vorm van Holacracy), maar altijd met elkaar #samensterk.


Duurzaam werkgeverschap: wij werken zelfsturend!

Sinds 2022 werken we met Holacracy bij Rel. Holacracy is een werkwijze om met elkaar zelfsturing, autonomie en efficiënt werken te bereiken. Dit betekent dat iedereen in de eigen rollen zelfstandig besluiten neemt, autonoom werkt en zelf verantwoordelijkheid draagt. Tijdens de sollicitatieprocedure kun je uiteraard al je vragen stellen maar hier kun je alvast meer lezen over Holacracy.


Diversiteit & Inclusiviteit

We willen een werkomgeving waar mensen met verschillende achtergronden zich veilig en thuis voelen. Lees hier meer over onze visie op diversiteit, gelijkheid en inclusie, onze nulmeting diversiteit en ons ‘bias-free’ sollicitatieprocedure.

Vereisten

We hebben geen functie vereisten: we geloven dat je zelf prima kunt inschatten of je de rol zoals die

hierboven staat omschreven goed kunt invullen. En of je er blij van wordt. Tijdens de sollicitatieprocedure zoeken we samen uit of we denken dat er een wederzijdse match is.


Sollicitatieproces

We bellen je eerst voor een korte telefonische kennismaking. Want laten we eerlijk zijn, een vacaturetekst is ook maar een vacaturetekst en een CV is ook maar een CV. Het gaat ons allebei om de perso(o)n(en) achter de leuke tekst. Referentiechecks en (online) assessments maken onderdeel uit van het proces.


Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket? Neem dan contact op met Carmen Kromhout via 0637166718 of mail naar [email protected] en wij praten je graag bij!


Wil je meer weten over ons en wat we doen? Klik hier.

of