Overslaan naar content

Projectmanager Energietransitie (medior/senior)

  • Hybride
    • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
  • € 3.400 - € 4.500 per maand
  • Projectenteam

Functieomschrijving

Daar is 'ie dan: je nieuwe job als Projectmanager Energietransitie bij ons snelgroeiende bedrijf in het verduurzamen van woningen en wijken. Jouw #1 doel is voor ~15 gemeenten verantwoordelijk te zijn voor alle projecten waarmee we woningeigenaren en huurders helpen met het verduurzamen van hun huis.

Herken jij jezelf hierin?

Regionaal Energieloket helpt gemeenten met het uitvoeren van hun duurzaamheidsbeleid. Met projecten zoals Kadokaarten voor een witgoedregeling en doe-het-zelvers, Energiefixers tegen energiearmoede en collectieve inkoopacties voor isolatie aan de schil van de woning.Je maakt dus echt - heel meetbaar - impact. Maar we doen ook projecten voor mensen met een kleine beurs of VvE's. Zie ook deze website voor gemeenten voor een brede indruk van het type projecten die we uitvoeren in opdracht voor gemeenten.

Als projectmanager ben je verantwoordelijk voor alle projecten die spelen in binnen een gemeente. Je hebt gemiddeld 15 gemeenten onder je hoede voor wie je het eerste aanspreekpunt bent, alle projecten voor inplant en zorgt dat alles soepel loopt. Je kunt supergoed overzicht houden over veel grote en kleine projecten, plannen en communiceren met veel verschillende persoonlijkheden en karakters. Je bewaart een goede balans tussen vriendelijk meebuigen met een gemeente en stevig in je schoenen staan.

De rol als projectmanager gaat echt om een uitvoerende rol en minimaal een aantal jaar werkervaring als projectmanager zal nodig zijn om deze rol te kunnen bekleden.


Concreet betekent dit dat jij aan de slag gaat met de volgende taken:

  • ~ 40% Projectplanning: je zorgt ervoor dat onze projecten van A tot Z netjes en volgens planning verlopen. Je bent met verschillende projecten tegelijk bezig en het is belangrijk dat je het overzicht behoudt;

  • ~ 30% Stakeholder management: je bent het eerste aanspreekpunt binnen de projecten voor vragen vanuit gemeenten, installateurs & overige stakeholders. Je onderhoudt wekelijks contact met de gemeenten;

  • ~ 10% Activatie: je informeert en verleidt woningeigenaren aan de slag te gaan. Je verzorgt presentaties op (digitale) bewonersavonden in verschillende gemeenten over duurzaamheid en duurzame maatregelen;

  • ~ 20% Interne communicatie: intern zorg je ervoor dat de klantenservice goed op de hoogte is van alle projecten en werk je samen met onze marketeer om onze projecten te promoten onder inwoners;

Zo ziet een gemiddelde werkweek van een projectmanager er ongeveer uit:



Projecten
Ben je benieuwd naar de projecten die wij voor gemeenten doen? Zie dan hier onze b2b website. Hier staan alle producten en diensten die wij doen voor gemeenten uitgebreid beschreven.


Innovatie

Je maakt als projectmanager de vertaalslag van het beleid van de gemeente naar de concrete uitvoering. Dat is leuk, want de markt van het verduurzamen van woningen en wijken is ontzettend in ontwikkeling. Als projectmanager identificeer je vanuit je rol als eerste aanspreekpunt wat er goed gaat en wat beter kan. Deze inzichten bespreek je met collega's en samen ben je doorlopend bezig met innovatie: het verbeteren van onze projecten, processen of je bedenkt zelfs hele nieuwe proposities.

Voor wat hoort wat:

Primaire arbeidsvoorwaarden:

  • De salarisrange is: €3.400 - €4.500,- bruto o.b.v. 40 uur ex. 8% vakantiegeld. Het vakantiegeld wordt maandelijks uitbetaald.
    De onderkant van de range gaat op voor mensen die nog meer moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat ze al aantoonbare ervaring hebben met de werkzaamheden die bij de rol horen specifiek de verduurzaming van de gebouwde omgeving. 


Secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Onbeperkt vakantiedagen met ‘fair use policy’ (dus een vrije dag op jouw verjaardag kan gewoon!).

  • Nationale Feestdagen in te zetten naar eigen wens (prima dus om 2e Pinksterdag in te wisselen voor Eid-al-Fitr).

  • Hybride werken ná je eerste jaar. Een goede onboarding is super belangrijk en daarvoor is aanwezigheid in het eerste jaar gewenst (1 thuiswerkdag per week).

  • Collectieve (groene) pensioenregeling via DoenPensioen (ASR), Rel legt 4.5% in en jij legt 3% in. Je eigen inleg kun je zelf omhoog bijstellen;

  • Persoonlijk ontwikkelbudget én een persoonlijk vitaliteitsbudget van €250,- per jaar via Alleo, uit te besteden aan iets waar jij blij van wordt! Denk bijvoorbeeld aan een sportschoolabonnement, een massage, of spullen voor je thuiswerkplek, en nog veel meer.

  • Focus op groei en persoonlijke ontwikkeling, o.a. door 1:1 begeleiding van jouw coach om de twee weken, wekelijkse reflectie via 15Five-tool en een onderlinge feedbackcultuur. Ook werken we samen met OpenUp.

  • Een (refurbished) Macbook.

  • Vergoeding van woon-werkverkeer met OV buiten Amsterdam (Amsterdammers’ op de fiets dus! Wel zo duurzaam ;)).


Tertiaire arbeidsvoorwaarden:

  • Nieuw duurzaam kantoor, 5 minuten lopen van Station Amsterdam Zuid en naast het Beatrixpark (voor een lekkere wandeling!).

  • Regelmatige borrels en een tot twee keer per jaar een weekend weg samen.

  • Elke dag vers fruit.

  • Een prettige meditatie-gebeds-kolfruimte waar je zen van wordt.

  • Kantoor piano (voor Rellers die het ook écht kunnen)!


Quartaire arbeidsvoorwaarden

  • Een betekenisvolle baan waarbij jij dagelijks impact maakt op de versnelling van de energietransitie, elke (full-time) Reller bespaart 442 ton CO2 per jaar (dat is ongeveer 50(!) keer je eigen gemiddelde jaar uitstoot).

  • Vier Rel-brede strategie dagen per jaar, waardoor je nauw betrokken bent bij de strategie van de organisatie.

  • Veilige werkcultuur: 10 oktober 2023 hebben we de 1e prijs van de Werklef Award gewonnen.

  • Veel vrijheid en autonomie in hoe jij je werk vormgeeft (o.a. in de vorm van Holacracy), maar altijd met elkaar #samensterk.


Wij werken zelfsturend!

Sinds 2022 werken we met Holacracy bij Rel. Holacracy is een werkwijze om met elkaar zelfsturing, autonomie en efficiënt werken te bereiken. Dit betekent dat iedereen in de eigen rollen zelfstandig besluiten neemt, autonoom werkt en zelf verantwoordelijkheid draagt. Tijdens de sollicitatieprocedure kun je uiteraard al je vragen stellen maar hier kun je alvast meer lezen over Holacracy.


Diversiteit & Inclusie

We willen een werkomgeving waar mensen met verschillende achtergronden zich veilig en thuis voelen. Lees hier meer over onze visie op diversiteit, gelijkheid en inclusie, onze nulmeting diversiteit en ons ‘bias-free’ sollicitatieprocedure.

Met wie werk je samen?

Je werkt samen met een gemotiveerd, hecht 'go-getter' team van projectmanagers naast natuurlijk de gemeentes waar jij verantwoordelijkheid voor draagt. Benieuwd naar je nieuwe collega's? Check de Projectmanager cirkel hier!

Vereisten

We hebben geen functie vereisten: we geloven dat je zelf prima kunt inschatten of je de rol zoals die hierboven staat omschreven goed kunt invullen. En of je er blij van wordt. Tijdens de sollicitatieprocedure zoeken we samen uit of we denken dat er een wederzijdse match is.

Sollicitatieproces

We bellen je eerst voor een korte telefonische kennismaking. Want laten we eerlijk zijn, een vacaturetekst is ook maar een vacaturetekst en een CV is ook maar een CV. Het gaat ons allebei om de perso(o)n(en) achter de leuke tekst. Referentiechecks en (online) assessments maken onderdeel uit van de procedure. We houden van snelheid in de procedure.

Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket? Of twijfel je over de geschiktheid van de rol? Neem dan contact op met Carmen Kromhout via 0637166718 of [email protected] en wij praten je graag bij!

Wil je meer weten over ons en wat we doen? Klik hier.

of