Overslaan naar content

Productmanager

  • Op locatie, Hybride
    • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
  • € 4.000 - € 5.500 per maand

Functieomschrijving

Daar is 'ie dan: je nieuwe job als Productmanager bij ons snelgroeiende bedrijf in het verduurzamen van woningen en wijken. Jouw #1 doel is om ervoor te zorgen dat we zoveel mogelijk bewoners en MKB-ers in Nederland aanzetten om hun thuis (verder) te verduurzamen via onze website www.regionaalenergieloket.nl.  


Herken jij jezelf hierin? 

Je vindt het leuk om de product- en contentstrategie te bepalen, maar je vindt het minstens net zo leuk om deze zelf in de praktijk te brengen. Je kunt je goed verplaatsen in verschillende doelgroepen; of het nu gaat om inwoners die energiearmoede ervaren of beleidsmakers bij onze gemeentelijke partners. Je bent niet bang om zelf het gesprek aan te gaan met stakeholders om hun behoeften beter te begrijpen. Je weet behoeften te vertalen naar impactvolle verbeteringen voor de website; van technische doorontwikkelingen tot contentcreatie. 


Over onze website

Onze website zit anders in elkaar dan de gemiddelde bedrijfswebsite:

  1. Schaalbaar maatwerk voor 100+ gemeenten:
    Onze website wordt als online energieloket ingezet door meer dan 100 gemeenten voor het verduurzamen van hun woningen. Veel gemeenten hebben net andere wensen aan de website. Dat betekent continu een goede balans zoeken tussen standaardisatie (om de website stabiel te houden) en maatwerk (omdat elke klant specifieke wensen heeft). Voorbeelden van onze energieloketten: 

    1. Den Bosch 

    2. Leiden

    3. Amstelveen

  2. Toegankelijkheid op #1:
    De missie van Rel is “een duurzaam thuis voor iedereen”. Daarom is het heel belangrijk dat onze website gebruikt kan worden door zoveel mogelijk mensen in Nederland: 

    1. Digitaal toegankelijk:  de website voldoet aan de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) en is ontworpen om toegankelijk te zijn voor mensen met verschillende beperkingen, zoals visuele, auditieve, motorische of cognitieve beperkingen.

    2. Gebruiksvriendelijk en begrijpelijk: het verduurzamen van je huis of bedrijfspand kan een ingewikkeld proces zijn. Des te belangrijker dat onze website mensen goed op weg helpt én dat de informatie begrijpelijk is (op B1 taalniveau). Gezien de breedte van het onderwerp en wat er allemaal bij komt kijken is dat zacht gezegd een leuke uitdaging. :-)

Concreet betekent dit dat jij aan de slag gaat met de volgende taken:  


Het is de missie van jouw rol om het beste energieloket van Nederland te zijn. In de praktijk betekent dit grofweg: 

  • 30%: Verzamelen en prioriteren van verbeter-ideeën voor de website: 

    • Kwantitatieve en kwalitatieve data van onze klanten (gemeenten) en websitebezoekers verzamelen en analyseren (met behulp van bijv. surveys, Hotjar, Google Analytics en usability tests). 

    • Trends en ontwikkelingen in de markt monitoren. Bijvoorbeeld: 

      • nieuwe wet- of regelgeving en/of richtlijnen voor energieloketten vanuit het Ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening. 

      • veranderende behoeften van klanten (gemeenten). Bijvoorbeeld om van ‘energieloket’ te verbreden naar ‘duurzaamheidsloket’ of de behoefte om onze website onder hun eigen merknaam te gebruiken.  

    • Verbeter-ideeën en marktontwikkelingen vertalen naar product user stories voor technische doorontwikkelingen en/of webcontent.

  • 50%: Uitvoeren van verbeter-ideeën en contractuele afspraken. Denk bijvoorbeeld aan:

    • Ervoor zorgen dat de website in meerdere talen beschikbaar wordt.

    • Maken van pagina’s of subdomeinen voor nieuwe doelgroepen.

    • Zorgen dat de implementatie van een nieuw maatwerk-energieloket soepel en volgens afspraak verloopt.

    • Plaatsen van nieuwsberichten op de website (1x per maand).

    • Zorgen dat we meer bezoekers naar de website trekken d.m.v. SEO en andere promotiematerialen.

  • 20%: Delen van inzichten en ontwikkelingen met collega’s en klanten (gemeenten):

    • Optreden als sparringpartner voor projectmanagers (intern) en communicatieadviseurs van gemeenten (extern), bijvoorbeeld bij achterblijvende KPI’s of de implementatie van een maatwerkloket.

    • Zorgdragen voor waardevolle, duidelijke dashboards & periodieke rapportages naar gemeenten.

    • Delen van feature-updates en ontwikkelingen met onze klanten (gemeenten).

    • Input leveren voor aanbestedingen waar we aan deelnemen

Uiteraard is bovenstaande een richtlijn. In onze zelfsturende organisatie ben jij zelf verantwoordelijk voor het werken aan de juiste werkzaamheden op het juiste moment (volgens afspraken en met de meeste impact).

Met wie werk je samen?

Je werkt veel samen met:

  • Eva (cirkel lead diensten) voor de (commerciële) dooronwikkeling van de energieloket-dienstverlening in lijn met de bedrijfsbrede strategie. 

  • Frankie (product owner), om te zorgen dat de technische ontwikkelingen van het energieloket passen in de planning van bedrijfsbrede technische ontwikkelingen.

  • Esmé (cirkel lead marketing & communicatie), zodat de plannen van het energieloket passen binnen de bredere marcom strategie. 

  • Dani (loketbeheerder gemeentelijke content), die de gemeentespecifieke content plaatst op de energieloketten. 

  • Manuel & Mabel (technisch adviseurs), om te zorgen dat de technische inhoud over energiebesparende maatregelen altijd correct en up-to-date is. 

Voor wat hoort wat: 

Primaire arbeidsvoorwaarden: 

  • De salarisrange voor deze functie is €4.000,- t/m €5.500,- bruto op basis van 40 uur, ervaring, kennis en vaardigheden. De onderkant van de range gaat op voor mensen die op onderdelen van de rol moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat zij de rol zoals hierboven omschreven met grote mate van zelfstandigheid kunnen uitvoeren;

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Onbeperkt vakantiedagen met ‘fair use policy’ (dus een vrije dag op jouw verjaardag kan gewoon!);

  • Nationale Feestdagen in te zetten naar eigen wens (prima dus om 2e Pinksterdag in te wisselen voor Eid-al-Fitr); 

  • Hybride werken: werk daar en waar jij je productief voelt en/of waar je blij van wordt;  

  • Collectieve (groene) pensioenregeling via DoenPensioen (ASR), Rel legt 4.5% in en jij legt 3% in. Je eigen inleg kun je zelf omhoog bijstellen;

  • Persoonlijk Ontwikkelbudget van €500,- per jaar om jou te helpen #lerenenreflecteren;

  • Persoonlijk Vitaliteitsbudget van €250,- per jaar via YourCampus, uit te besteden aan iets waar jij blij van wordt! Denk bijvoorbeeld aan een sportschoolabonnement, een massage, of een ontspannend boek via bol.com, en nog veel meer; 

  • Focus op groei en persoonlijke ontwikkeling, o.a. door 1:1 begeleiding van jouw coach om de twee weken, wekelijkse reflectie via 15Five-tool en een onderlinge feedbackcultuur;

  • Een (refurbished) Macbook;

  • Vergoeding van woon-werkverkeer met OV buiten Amsterdam (Amsterdammers’ op de fiets dus! Wel zo duurzaam ;)). 

Tertiaire arbeidsvoorwaarden:

  • Nieuw duurzaam kantoor, 5 minuten lopen van Station Amsterdam Zuid en naast het Beatrixpark (voor een lekkere wandeling!);

  • Regelmatige borrels en een tot twee keer per jaar een weekend weg samen;

  • Elke dag vers fruit;

  • Een prettige meditatie-gebeds-kolfruimte waar je zen van wordt;

  • Kantoor piano (voor Rellers die het ook écht kunnen! );

Quartaire arbeidsvoorwaarden

  • Een betekenisvolle baan waarbij jij dagelijks impact maakt op de versnelling van de energietransitie, elke (full-time) Reller bespaart 442 ton CO2 per jaar (dat is ongeveer 50(!) keer je eigen gemiddelde jaar uitstoot);

  • Vier Rel-brede strategie dagen per jaar, waardoor je nauw betrokken bent bij de strategie van de organisatie; 

  • Veilige werkcultuur: 10 oktober 2023 hebben we de 1e prijs van de Werklef Award gewonnen;

  • Veel vrijheid en autonomie in hoe jij je werk vormgeeft (o.a. in de vorm van Holacracy), maar altijd met elkaar #samensterk.

Wij werken zelfsturend!

Sinds 2022 werken we met Holacracy bij Rel. Holacracy is een werkwijze om met elkaar zelfsturing, autonomie en efficiënt werken te bereiken. Dit betekent dat iedereen in de eigen rollen zelfstandig besluiten neemt, autonoom werkt en zelf verantwoordelijkheid draagt. Tijdens de sollicitatieprocedure kun je uiteraard al je vragen stellen maar hier kun je alvast meer lezen over Holacracy

Diversiteit & Inclusie

We willen een werkomgeving waar mensen met verschillende achtergronden zich veilig en thuis voelen. Lees hier meer over onze visie op diversiteit, gelijkheid en inclusie, onze nulmeting diversiteit en ons ‘bias-free’ sollicitatieprocedure.

Vereisten

We hebben geen functie vereisten: we geloven dat je zelf prima kunt inschatten of je de rol zoals die hierboven staat omschreven goed kunt invullen. En of je er blij van wordt. Tijdens de sollicitatieprocedure zoeken we samen uit of we denken dat er een wederzijdse match is.

Sollicitatieproces

We bellen je eerst voor een korte telefonische kennismaking. Want laten we eerlijk zijn, een vacaturetekst is ook maar een vacaturetekst en een CV is ook maar een CV. Het gaat ons allebei om de perso(o)n(en) achter de leuke tekst. Referentiechecks en (online) assessments maken onderdeel uit van de procedure. We houden van snelheid in de procedure.


Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket? Of twijfel je over de geschiktheid van de rol? Neem dan contact op met Carmen Kromhout op 0637166718 en wij praten je graag bij! 

Wil je meer weten over ons en wat we doen?  Klik hier.

of