Overslaan naar content

Financieel Administratief Medewerker

Op locatie, Hybride
  • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
€ 3.000 - € 3.600 per maandFinance

Functieomschrijving

Daar is 'ie dan: je nieuwe job als Financieel Administratief Medewerker bij ons snelgroeiende bedrijf in het verduurzamen van woningen en wijken. Jouw #1 doel is dat de hele administratie en boekhouding altijd kloppend en actueel is. Zonder jou mist het overzicht.

De kernwaarden van een Reller

Samen hebben wij één missie: een duurzaam thuis voor iedereen.

Wij geloven dat een gezonde bedrijfscultuur het succes bepaalt van het werk wat wij doen.

Om de energietransitie te versnellen zet een Reller zich vol positieve energie in, om de eigen rollen zo zelfstandig en goed mogelijk uit te voeren. Want alleen met een gezonde ‘can-do’ mindset kunnen wij de klimaatdoelen behalen. Natuurlijk doe je dit niet alleen, want Rellers zijn samen sterk. Soms lopen zaken echter niet altijd zoals gepland of gehoopt. Ligt er zo'n uitdaging op je bord? Dan zet je als Reller nog een bakje (fairtrade) koffie en ga je in de 'fixen we'-modus. Want je durft verantwoordelijkheid te nemen en knopen door te hakken als de situatie daarom vraagt. Door de feedbackcultuur blijven Rellers continu leren en reflecteren en haal je het beste uit jezelf en je collega’s. Zo verlopen processen soepeler en worden (klimaat) doelstellingen sneller behaald. Met deze kernwaarden en cultuur draagt elke Reller dagelijks bij aan een stap richting CO2 neutraal 2050.

Herken jij jezelf hierin?

Idealiter heb je ervaring met de boekhouding en administratie voor een (snelgroeiend) bedrijf van ~100 man. Alle nieuwe medewerkers, klanten en projecten die we het afgelopen jaar erbij hebben gekregen vragen om meer overzicht en meer structuur. Jij brengt die structuur. Je hebt een scherp oog voor detail en je werk klopt altijd. Nauwkeurigheid is een absolute ‘must’ voor deze vacature. Natuurlijk ben je handig met programma's zoals Excel of Exact maar mochten we met programma's werken die je nog niet kent, dan leer je die snel. We zoeken een stabiele en nauwkeurige kracht die niet bang is om de mouwen op de stropen om - met elkaar - Nederland een stuk duurzamer te maken.


Concreet betekent dit dat jij aan de slag gaat met de volgende taken:

  • 1. Boekhouding
    • Het inboeken en controleren van alle inkoopfacturen;

    • Verwerken van declaraties

    • Verwerken van bankboekingen

    • Versturen van verkoopfacturen

    • Bijhouden van debiteuren- en crediteurenadministratie;

    • Wekelijks klaarzetten van betalingen

    • Oplossen van openstaande- en vraagposten in de boekhouding zoals ontbrekende bonnetjes;

    • Wekelijkse afstemming met ons boekhoudkantoor om allerhande vragen en problemen op te lossen

  • 2. Administratie
    • Je beheert onze administratie mailbox voor financiële en administratieve vragen van onze partners (zoals gemeenten, organisaties en inwoners) en collega's;

    • Contractbeheer: je beheert al onze inkoopcontracten en stelt per contract de juiste eigenaren en notificaties in zodat we nooit te laat zijn met het verlengen danwel stopzetten van een contract

    • Je bent verantwoordelijk voor de papieren post en zorgt dat deze wekelijks wordt ingescand en verwerkt;

    • Administratief verwerken van nieuwe collega’s (denk aan aanmelden bij pensioen, verzuimverzekering, salarisadministratie en NS businescard);

    • Digitaal versturen van allerhande overeenkomsten via Adobe Sign

    • Wagenparkbeheer: bijhouden van overzicht van al onze auto’s, incl. borgen dat auto’s goed verzekerd zijn, aangemeld zijn bij ANWB, de juiste laadpassen hebben etc.


Met wie werk je samen?

Als Financieel Administratief Medewerker zul je nauw samenwerken met een van de oprichters van REL: Joppe Out, de toekomstige Business & Financial Controller, en gehele People & Culture team en de toekomstige Office Manager. 


Voor wat hoort wat:

  • De salarisrange voor deze functie is €3.000 - 3.600,- bruto op basis van 40 uur, ervaring, kennis en vaardigheden. De onderkant van de range gaat op voor mensen die op onderdelen van de rol moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat ze al aantoonbare ervaring hebben met werkzaamheden die bij de rol horen;

  • Onbeperkt vakantiedagen met ‘fair use policy’ (dus een vrije dag op jouw verjaardag kan gewoon!)

  • Nationale Feestdagen in te zetten naar eigen wens;

  • Werken waar en wanneer je wilt.. Thuiswerken? Check! Af en toe een weekje werken vanuit een zonnig oord? Check! Wij richten ons op output en niet op input;

  • Regelmatige borrels en een tot twee keer per jaar een weekend weg samen;

  • Vier Rel-brede strategie dagen per jaar, waardoor je nauw betrokken bent bij de strategie van de organisatie;

  • Focus op groei en persoonlijke ontwikkeling, o.a. door 1:1 begeleiding van jouw coach om de twee weken, wekelijkse reflectie via 15Five-tool en een onderlinge feedbackcultuur;

  • Collectieve (groene) pensioenregeling via DoenPensioen (ASR), Rel legt 4.5% in en 3% eigen inleg;

  • Persoonlijk Ontwikkel-en vitaliteitsbudget van €750,- per jaar;

  • Een (refurbished) Macbook;

  • Vergoeding van woon-werkverkeer met OV;

  • Nieuw duurzaam kantoor, 5 minuten lopen van Station Amsterdam Zuid;

  • Dagelijks vegetarische/vegan lunch op kantoor;

  • Een betekenisvolle baan waarbij jij dagelijks impact maakt op de versnelling van de energietransitie, elke (full-time) Reller bespaart 442 ton CO2 per jaar;

  • Autonoom en zelfstandig werken (o.a. in de vorm van Holacracy), maar altijd met elkaar #samensterk.


Duurzaam werkgeverschap: wij werken zelfsturend!

Sinds 2022 werken we met Holacracy bij Rel. Holacracy is een werkwijze om met elkaar zelfsturing, autonomie en efficiënt werken te bereiken. Dit betekent dat iedereen in de eigen rollen zelfstandig besluiten neemt, autonoom werkt en zelf verantwoordelijkheid draagt. Er is nog veel meer te vertellen over (werken met) Holacracy. En dat zullen we zeker ook doen in jouw onboarding! Het belangrijkste voor nu is dat je weet dat Rel zelfsturend werkt en dat wij geloven dat dit voor een fijnere, efficiëntere werkomgeving zorgt.


Diversiteit & Inclusiviteit

We willen een werkomgeving waar mensen met verschillende achtergronden zich veilig en thuis voelen. Lees hier meer over onze visie op diversiteit hier.

Vereisten

  • Ervaring met boekhouding
  • Ervaring met Exact Online is een pre;

  • Ervaring met tools voor goedkeuren inkoopfacturen is een pre. Wij werken met Blue10.

  • Uiteraard ben je gestructureerd en heb je een scherp oog voor detail;

  • Bovendien denk je graag mee over de verbetering van (administratieve) processen;

  • Tot slot herken je je in de volgende kernwaarden: Open & eerlijk, Gewoon fiksen, Positieve energie, Leren & reflecteren en Samen sterk;


Sollicitatieproces

We bellen je eerst voor een korte telefonische kennismaking indien wij genoeg aansluitingspunten zijn op je CV en in jouw motivatiebrief. Want laten we eerlijk zijn, een vacaturetekst is ook maar een vacaturetekst en een CV is ook maar een CV. Het gaat ons allebei om de perso(o)n(en) achter de leuke tekst. Referentiechecks en (online) assessments maken onderdeel uit van de procedure. We houden van snelheid in de procedure.


Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket? Of twijfel je over de geschiktheid van de rol? Neem dan contact op met Carmen Kromhout via 0637166718 of [email protected] en wij praten je graag bij!


Wil je meer weten over ons en wat we doen? Klik hier.

of