
Projects & Operations
- Op locatie, Hybride
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
- € 2.700 - € 3.300 per maand
- Operations
Functieomschrijving
Daar is 'ie dan: je nieuwe job bij Projects & Operations bij ons snelgroeiende bedrijf in het verduurzamen van woningen en wijken. Jouw #1 doel is voor ~30 gemeenten alle operationele en administratieve processen te verzorgen rondom projecten waarmee we woningeigenaren en huurders helpen met het verduurzamen van hun huis.
Het Regionaal Energieloket helpt gemeenten met het uitvoeren van hun duurzaamheidsbeleid. Met projecten zoals collectieve inkoopacties voor isolatie, dubbel glas, zonnepanelen of (hybride) warmtepompen helpen we woningeigenaren op grote schaal bij het verduurzamen van hun huis. Je maakt dus echt - heel meetbaar - impact. Maar we doen ook projecten voor mensen met minder financiële middelen, VvE's en bedrijven.
Vereisten
Als Project & Operations ben je verantwoordelijk voor het verzorgen van de operationele en administratieve aspecten die bij dit soort projecten komen kijken. Of het nou gaat om projecten & informatieavonden voorbereiden, aanvragen correct verwerken in onze administratie en systemen, (data)inzichten verzamelen of meedenken over procesverbetering; jij bent een flexibele collega en bereid in te springen waar nodig. Je werkt nauw samen met projectmanagers om ervoor te zorgen dat de projecten goed verlopen, ondersteunt hen in de uitdagingen die ontstaan binnen hun projecten en je probeert creatief mee te denken met het vinden van oplossingen. Daarnaast werk je samen met diverse teams en de Business Owners om te waarborgen dat de operatie van onze diensten soepel en efficiënt verloopt. Je kunt goed overzicht houden over meerdere grote en kleine projecten, houdt van schakelen tussen verschillende taken, en kan goed gestructureerd en nauwkeurig werken, plannen en communiceren met veel verschillende persoonlijkheden en karakters.
Concreet betekent dit dat jij aan de slag gaat met de volgende taken:
Kerntaken:
Projecten organiseren & inregelen, met de verschillende onderdelen die daarbij horen:
Adreslijsten voor subsidieverlening
Informatiepakketten van vakspecialisten
Deel beheren CRM, echte hulp en aanspreekpunt voor collega's
Informatievoorziening projecten op de door ons beheerde energieloketten van gemeenten
Actieve bijdrage in procesverbetering en automatisering
Ondersteuning van verschillende type projecten uit het projectenteam met als twee voorbeelden:
Kadokaarten
Declaraties
Andere verantwoordelijkhedenProjecten organiseren & inregelen: Rel organiseert diverse projecten in inmiddels ongeveer 100 gemeenten. Samen met de projectmanagers zorg je dat deze projecten op tijd klaar staan in onze systemen en zorg je ervoor dat de projecten soepel verlopen. We geven regelmatig online informatiewebinars, waarbij jij aanwezig bent als co-host;
Dagelijkse operatie kadokaartprojecten: Rel helpt jaarlijks duizenden bewoners met een kleine beurs met de verduurzaming van hun woning door middel van kadokaartprojecten. Je zal dagelijks schakelen en ondersteuning bieden aan het kadokaartteam binnen Rel en samen met hen impact maken. Met jouw kennis en know how over het kadokaartproject zal je fungeren als eerste aanspreekpunt voor medewerkers van de klantenservice. Zo help je collega's en bewoners met vragen over de kadokaart;
Informatiepakketten maken: Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van duidelijke informatiepakketten die bewoners optimaal voorbereiden op onze collectieve acties, zodat ze met vertrouwen de juiste keuzes kunnen maken.
Adreslijsten: Jij controleert de adreslijsten die door de gemeente worden aangeleverd nauwkeurig en zet deze klaar voor onze systemen, zodat de juiste bewoners in aanmerking kunnen komen voor onze projecten met subsidies.
(Deel-)beheren van ons Klantvolgsysteem (CRM): Bij Rel maken wij gebruik van een klantvolgsysteem, zodat elk contactmoment met bewoners soepel, effectief en klantvriendelijk verloopt. Als lid van ons project operatieteam, ben jij een van de steun en toeverlaten als het gaat om het verbeteren en onderhouden van onze CRM;
Controleren van declaraties: Het kan voorkomen dat het declaratie team hulp nodig heeft omdat er een piek ontstaat in de declaraties. Door jouw kennis van de projecten en je nauwkeurigheid ben je de aangewezen persoon om bij te springen als nodig #samensterk.
Voor wat hoort watPrimaire arbeidsvoorwaarden:
De salarisrange voor deze functie is €2.700,- tot €3.300,- bruto op basis van 40 uur, ervaring, kennis en vaardigheden. De onderkant van de range gaat op voor mensen die op onderdelen van de rol moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat zij de rol zoals hierboven omschreven met grote mate van zelfstandigheid kunnen uitvoeren;
Secundaire arbeidsvoorwaarden:
Onbeperkt vakantiedagen met ‘fair use policy’ (dus een vrije dag op jouw verjaardag kan gewoon!);
Persoonlijk Vitaliteitsbudget van €250,- per jaar via Alleo, uit te besteden aan iets waar jij blij van wordt!
Focus op groei en persoonlijke ontwikkeling, o.a. door onze Rel Academy met elke maand een relevante training en 1:1 begeleiding van jouw coach om de twee weken, wekelijkse reflectie via 15Five-tool en een onderlinge feedbackcultuur;
Een (refurbished) Macbook;
Nationale Feestdagen in te zetten naar eigen wens (prima dus om 2e Pinksterdag in te wisselen voor Eid-al-Fitr);
Hybride werken: werk daar en waar jij je productief voelt en/of waar je blij van wordt;
Collectieve (groene) pensioenregeling via DoenPensioen (ASR), Rel legt 4.5% in en jij legt 3% in. Je eigen inleg kun je zelf omhoog bijstellen;
Vergoeding van woon-werkverkeer met OV buiten Amsterdam (Amsterdammers’ op de fiets dus! Wel zo duurzaam ;)).
Tertiaire arbeidsvoorwaarden:
Nieuw duurzaam kantoor, 5 minuten lopen van Station Amsterdam Zuid en naast het Beatrixpark (voor een lekkere wandeling!);
Regelmatige borrels en een tot twee keer per jaar een weekend weg samen;
Dagelijks vegetarische/vegan lunch op kantoor;
Elke dag vers fruit;
Een prettige meditatie-gebeds-kolfruimte waar je zen van wordt;
Kantoor piano (voor Rellers die het ook écht kunnen! );
Quartaire arbeidsvoorwaarden
Een betekenisvolle baan waarbij jij dagelijks impact maakt op de versnelling van de energietransitie, elke (full-time) Reller bespaart 442 ton CO2 per jaar (dat is ongeveer 50(!) keer je eigen gemiddelde jaar uitstoot);
Vier Rel-brede strategie dagen per jaar, waardoor je nauw betrokken bent bij de strategie van de organisatie;
Veilige werkcultuur: 10 oktober 2023 hebben we de 1e prijs van de Werklef Award gewonnen;
Veel vrijheid en autonomie in hoe jij je werk vormgeeft (o.a. in de vorm van Holacracy), maar altijd met elkaar #samensterk.
Sollicitatieproces
We bellen je eerst voor een korte telefonische kennismaking. Want laten we eerlijk zijn, een vacaturetekst is ook maar een vacaturetekst en een CV is ook maar een CV. Het gaat ons allebei om de perso(o)n(en) achter de leuke tekst. Referentiechecks en (online) assessments maken onderdeel uit van het proces.
Vragen?
Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket? Neem dan contact op via [email protected] en wij praten je graag bij!
Wil je meer weten over ons en wat we doen? Klik hier.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!

