Skip to content

UX & CRO Specialist

Amsterdam, Noord-Holland, Nederland€ 3.500 - € 4.800 per maandProduct team

Functieomschrijving


Daar is 'ie dan: je nieuwe job als UX & CRO Specialist bij ons snelgroeiende bedrijf in het verduurzamen van woningen en wijken. Jouw #1 doel is om zoveel mogelijk bewoners, VVE’s en MKB-ers in Nederland aan te zetten om hun thuis (verder) te verduurzamen via onze website www.regionaalenergieloket.nl.

Hoe ga jij bijdragen? 

Samen hebben wij één missie: een duurzaam thuis voor iedereen.  Wij geloven dat een gezonde bedrijfscultuur het succes bepaalt van het werk wat wij doen. Om de energietransitie te versnellen zet een Reller zich vol positieve energie in, om de eigen rollen zo zelfstandig en goed mogelijk uit te voeren. Want alleen met een gezonde ‘can-do’ mindset kunnen wij de klimaatdoelen behalen. Natuurlijk doe je dit niet alleen, want Rellers zijn samen sterk. Soms lopen zaken niet zoals gepland of gehoopt. Ligt er zo'n uitdaging op je bord? Dan zet je als Reller nog een bakje (fairtrade) koffie en ga je in de 'fixen we'-modus. Want je durft verantwoordelijkheid te nemen en knopen door te hakken als de situatie daarom vraagt. Door de feedbackcultuur blijven Rellers continu leren en reflecteren en haal je het beste uit jezelf en je collega’s. Zo verlopen processen soepeler en worden (klimaat) doelstellingen sneller behaald. Met deze kernwaarden en cultuur draagt elke Reller dagelijks bij aan een stap richting CO2-neutraal 2050.


Meer over onze website

Onze website zit anders in elkaar dan de gemiddelde bedrijfswebsite:

  1. Toegankelijkheid staat op #1:
    De missie van Rel is “een duurzaam thuis voor iedereen. Daarom is het heel belangrijk dat onze website gebruikt kan worden door zoveel mogelijk mensen in Nederland. En dus onder andere voldoet aan de internationale toegankelijkheidsstandaarden (WCAG: Web Content Accessibility Guidelines) en B1-richtlijnen.

  2. Schaalbaar maatwerk voor >100 gemeenten: Onze loketwebsite wordt gebruikt door >100 klanten (gemeenten), die allemaal hun eigen wensen hebben. Dat betekent continu een goede balans zoeken tussen standaardisatie (om de website stabiel te houden) en maatwerk (omdat elke klant specifieke wensen heeft).

  3. Van informeren naar activeren: De digitale gemeenteloketten zijn in eerste instantie gemaakt als informatiekanaal om bewoners goed te informeren over hoe zij hun woning kunnen verduurzamen. Nu ligt de focus steeds meer op het activeren van bewoners. Dat betekent dat we ook met een andere bril naar onze website moeten kijken: meer focus op UX, conversie en CO2-impact. En meer focus op de rol van onze gemeenteloketten als communicatiekanaal in de user journeys van andere diensten. Bijvoorbeeld als middel om:
    • bewoners in te laten schrijven voor een collectieve inkoopactie voor warmtepompen;

    • bewoners die energiearmoede ervaren een bezoek van een energiefixer bij hen thuis te laten plannen; 

    • bewoners een isolatiebedrijf bij hen in de buurt te laten vinden.


Herken jij jezelf hierin?

  • Je wil jouw kennis en expertise van user experience en conversie-optimalisatie gebruiken om CO2-impact te maken. 
  • We zijn niet op zoek naar een designer, maar als je wel oog hebt om de huisstijl consistent toe te passen en ervaring hebt met Figma is dat mooi meegenomen!


Concreet betekent het dat jij aan de slag gaat met de volgende taken:

  • 30%: Verzamelen en prioriteren van verbeterideeën:
    • Kwantitatieve en kwalitatieve data van onze klanten (gemeenten) en websitebezoekers verzamelen en analyseren (met behulp van bijv. Hotjar, Google Analytics en usability tests);

    • Prioriteren van verbeterideeën;

    • Klantfeedback vertalen naar product user stories en/of contentstrategie.

  • 70%: Uitvoeren van verbeterideeën:
    Een groot deel van de verbeterideeën pak je zelf op (of heb je minimaal de lead in het projectmanagement). Denk bijvoorbeeld aan:
    • Implementeren van manieren om conversies in de verschillende journeys te verhogen. Hiervoor doe je bijvoorbeeld aanpassingen in ons CMS Contentful;

    • Ervoor zorgen dat de digitale loketten in meerdere talen beschikbaar worden;

    • Beheren en (laten) creëren van diverse vormen van content;

    • Gebruikersinterface op verschillende pagina’s verbeteren;

    • Zorgen dat digitale producten voldoen aan privacywetgeving en webtoegankelijkheidseisen (WCAG en B1);

    • Delegeren van prioriteiten naar developers of marketing-collega’s.


Met wie werk je samen?

In deze rol zul je samenwerken met meerdere cirkels, maar voornamelijk met:

  • Savannah (communicatieadviseur) die dagelijks met positieve energie content maakt voor de verschillende kanalen;

  • Frankie (Product Owner) die jou kan helpen om de juiste development-collega’s in te zetten waar nodig;

  • Mabel & Manuel (Technisch Adviseurs) die ervoor zorgen dat de inhoud van het technische advies ook daadwerkelijk klopt;

  • Eva (Cirkellead Dienstencirkel) die alles in goede banen leidt.

Voor wat hoort wat

Primaire arbeidsvoorwaarden:

(De maandelijkse donatie naar een bankrekening naar keuze.)

  • De salarisrange voor deze functie is € 3.500 - 4.800,- bruto op basis van 40 uur, ervaring, kennis en vaardigheden. De onderkant van de range gaat op voor mensen die op onderdelen van de rol moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat zij de rol zoals hierboven omschreven met grote mate van zelfstandigheid kunnen uitvoeren. 

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

(Wel zo chill….)

  • Onbeperkt vakantiedagen met ‘fair use policy’ (dus een vrije dag op jouw verjaardag kan gewoon!);

  • Nationale Feestdagen in te zetten naar eigen wens (prima dus om 2e Pinksterdag in te wisselen voor Eid-al-Fitr);

  • Hybride werken: werk daar en waar jij je productief voelt en/of waar je blij van wordt;

  • Collectieve (groene) pensioenregeling via DoenPensioen (ASR), Rel legt 4.5% in en jij legt 3% in. Je eigen inleg kun je zelf omhoog bijstellen;

  • Persoonlijk Ontwikkelbudget van €500,- per jaar om jou te helpen #lerenenreflecteren;

  • Persoonlijk Vitaliteitsbudget van €250,- per jaar via YourCampus, uit te besteden aan iets waar jij blij van wordt! Denk bijvoorbeeld aan een sportschoolabonnement, een massage, of een ontspannend boek via bol.com, en nog veel meer;

  • Focus op groei en persoonlijke ontwikkeling, o.a. door 1:1 begeleiding van jouw coach om de twee weken, wekelijkse reflectie via 15Five-tool en een onderlinge feedbackcultuur;

  • Een (refurbished) Macbook;

  • Vergoeding van woon-werkverkeer met OV buiten Amsterdam (Amsterdammers’ op de fiets dus! Wel zo duurzaam ;)).

Tertiaire arbeidsvoorwaarden:

(Je wist niet dat deze categorie er ook nog was, hé?)

  • Nieuw duurzaam kantoor, 5 minuten lopen van Station Amsterdam Zuid en naast het Beatrixpark (voor een lekkere wandeling!);

  • Regelmatige borrels en een tot twee keer per jaar een weekend weg samen;

  • Dagelijks vegetarische/vegan lunch op kantoor;

  • Elke dag vers fruit;

  • Een prettige meditatie-gebeds-kolfruimte waar je zen van wordt;

  • Kantoor piano (voor Rellers die het ook écht kunnen! );

Quartaire arbeidsvoorwaarden

(Als je denkt dat we een grap maken: dit heet echt zo. En stiekem vinden we deze categorie het belangrijkst!)

  • Een betekenisvolle baan waarbij jij dagelijks impact maakt op de versnelling van de energietransitie, elke (full-time) Reller bespaart 442 ton CO2 per jaar (dat is ongeveer 50(!) keer je eigen gemiddelde jaar uitstoot);

  • Vier Rel-brede strategie dagen per jaar, waardoor je nauw betrokken bent bij de strategie van de organisatie;

  • Veilige werkcultuur: 10 oktober 2023 hebben we de 1e prijs van de Werklef Award gewonnen;

  • Veel vrijheid en autonomie in hoe jij je werk vormgeeft (o.a. in de vorm van Holacracy), maar altijd met elkaar #samensterk.


Wij werken zelfsturend!

Sinds 2022 werken we met Holacracy bij Rel. Holacracy is een werkwijze om met elkaar zelfsturing, autonomie en efficiënt werken te bereiken. Dit betekent dat iedereen in de eigen rollen zelfstandig besluiten neemt, autonoom werkt en zelf verantwoordelijkheid draagt. Tijdens de sollicitatieprocedure kun je uiteraard al je vragen stellen maar hier kun je alvast meer lezen over Holacracy.


Diversiteit & Inclusie

We willen een werkomgeving waar mensen met verschillende achtergronden zich veilig en thuis voelen. Lees hier meer over onze visie op diversiteit, gelijkheid en inclusie, onze nulmeting diversiteit en ons ‘bias-free’ sollicitatieprocedure.

Vereisten

We hebben geen functie vereisten: we geloven dat je zelf prima kunt inschatten of je de rol zoals die hierboven staat omschreven goed kunt invullen. En of je er blij van wordt. Tijdens de sollicitatieprocedure zoeken we samen uit of we denken dat er een wederzijdse match is. Denk je na het lezen van deze vacature: de UX kan beter en qua conversie valt er nog wat te optimaliseren? Dan zit het waarschijnlijk wel goed met die match. ;-)


Sollicitatieproces

We bellen je eerst voor een korte telefonische kennismaking. Want laten we eerlijk zijn, een vacaturetekst is ook maar een vacaturetekst en een CV is ook maar een CV. Het gaat ons allebei om de perso(o)n(en) achter de leuke tekst. Referentiechecks en (online) assessments maken onderdeel uit van de procedure. We houden van snelheid in de procedure.


Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket? Of twijfel je over de geschiktheid van de rol? Neem dan contact op met Carmen Kromhout via 0637166718 en wij praten je graag bij!


Wil je meer weten over ons en wat we doen? Klik hier.

of