Skip to content

Financieel administratief medewerker bij duurzame scale-up

RemoteNederland, Noord-Holland, AmsterdamAll

Functieomschrijving

Daar is 'ie dan: je nieuwe job als financieel- administratief medewerker ons ons snelgroeiende bedrijf in het verduurzamen van woningen en wijken. Jouw #1 doel is dat de hele administratie en boekhouding altijd kloppend en actueel is. Zonder jou mist het overzicht.


Herken jij jezelf hierin?
Idealiter heb je ervaring met de boekhouding en administratie voor een (snelgroeiend) bedrijf van ~50 mensen. Alle nieuwe medewerkers, klanten en projecten die we het afgelopen jaar erbij hebben gekregen vragen om meer overzicht en meer structuur. Jij brengt die structuur. Je hebt een scherp oog voor detail en je werk klopt altijd. Natuurlijk ben je handig met programma's zoals Excel of Exact maar mochten we met programma's werken die je nog niet kent, dan leer je die snel. We zoeken een stabiele kracht die niet bang is om de mouwen op de stropen om - met elkaar - Nederland een stuk duurzamer te maken.


Naast de inhoud van de rol geloof je in onze missie: klimaatverandering tegengaan met nieuw ondernemerschap. Duurzaamheid is oprecht belangrijk voor je. En last but zeker not least: je herkent jezelf volledig in onze kernwaarden: open & eerlijk, gewoon fiksen, positieve energie, leren & reflecteren, samen sterk.


Wat ga je doen?

Wij groeien als bedrijf hard. Daarom zijn we hard op zoek naar (financieel) administratieve versterking in de vorm van een enthousiast en nauwkeurig persoon die alleen genoegen neemt met dingen die '100% kloppen'. Je gaat nauw samenwerken met Joppe en Naomi en je wordt verantwoordelijk voor de (financiële & HR) administratie

Concreet betekent dit voor jou dat je aan de slag gaat met de volgende zaken:

1. Boekhouding

    • Je beheert alle uitgaande offertes die we versturen en belt deze na indien nodig
    • Je beheert het overzicht met de start- en einddata van alle contracten met klanten en verstuurt op tijd nieuwe facturen
    • Je zet inkomende bonnen en facturen door naar ons boekhoudkantoor of boekt deze zelf in via Exact Online
    • Je verstuurt onze verkoopfacturen, hierbij gebruik je Exact Online
    • Je bent verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer (incl. nabellen)
    • Je beheert tussenrekeningen voor specifieke projecten
    • Je lost openstaande posten in de boekhouding op zoals ontbrekende bonnetjes
    • Je controleert de declaraties van medewerkers en betaalt deze uit
    • Je zet wekelijks betalingen klaar
    • Je hebt wekelijks contact met ons boekhoudkantoor om allerhande vragen en problemen op te lossen
2. Administratie
  • Je beheert onze administratie mailbox en bent hierdoor het eerste aanspreekpunt voor financiële en administratieve vragen voor onze partners (zoals gemeenten, organisaties en inwoners) en collega's
  • Beheren en up-to date houden van alle verzekeringen (ziekteverzuim, bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering, autoverzekering, cyber etc.)
  • Verzorgen van de juiste (project)administraties t.b.v. externe verantwoording per kwartaal en subsidieverplichtingen
  • Bijhouden van lopende verplichtingen zoals Social Return eisen waaraan we moeten voldoen en geldigheid van certificaten zoals ons WCAG 2.1 AA certificaat of ISO certificeringen
  • Je bent verantwoordelijk voor de papieren post en zorgt dat deze wekelijks wordt verwerkt.

3. Ondersteuning van People & Culture medewerker(s) voor salarisadministratie, pensioen en ziekteverzuim. 
  • Opstellen, versturen en archiveren van diverse contracten (arbeidsovereenkomsten, freelance overeenkomsten, laptopovereenkomsten, verwerkersovereenkomsten etc.)
  • Je geeft mutaties en nieuwe collega's door aan ons salariskantoor en ons pensioenkantoor (Brand New Day) en verzuimverzekering. Voor collega's ben je ook het eerste aanspreekpunt als het gaat om salaris en bijbehorende vragen. 
  • Je beheert het overzicht met verlof- en vakantiedagen en bent hierin eerste aanspreekpunt voor collega's. 
  • Je onderhoudt contact met het UWV, onze verzuimverzekering en onze arboarts. Voor collega's je hierbij het eerste aanspreekpunt.
  • Je houdt de verjaardagsagenda en jubileumagenda dagelijks in de gaten en zorgt ervoor dat de juiste collega op de juiste dag even in het zonnetje wordt gezet.


Diversiteit

We willen een werkomgeving waar mensen met verschillende achtergronden zich veilig en thuis voelen. Lees onze visie op diversiteit hier.

Vereisten

We hebben geen functie vereisten: we geloven dat je zelf prima kunt inschatten of je de rol zoals die hierboven staat omschreven goed kunt invullen. En of je er blij van wordt. Tijdens de sollicitatieprocedure zoeken we samen uit of we denken dat er een wederzijdse match is.


Wat bieden wij je?

  • Al onze arbeidsvoorwaarden zijn voor iedereen gelijk. Alleen het salaris verschilt per rol. Voor een overzicht van onze arbeidsvoorwaarden, zie onze algemene vacature pagina.
  • Salarisrange € 2.800-€3.200 bruto o.b.v. 40 uur + 8% vakantiegeld. De onderkant van de range gaat op voor mensen die op onderdelen van de rol moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat zij de rol zoals hierboven omschreven met grote mate van zelfstandigheid kunnen uitvoeren;


Sollicitatieproces

We bellen je eerst voor een korte telefonische kennismaking. Want laten we eerlijk zijn, een vacaturetekst is ook maar een vacaturetekst en een CV is ook maar een CV. Het gaat ons allebei om de perso(o)n(en) achter de leuke tekst. We hebben twee gesprekken waarvan het tweede gesprek een uitgebreider assessment is van ongeveer een dagdeel. Referentiechecks en (online) assessments maken onderdeel uit van de procedure. We houden van snelheid in de procedure.

Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket? Geen enkel probleem, neem dan contact op via werkenbij@regionaalenergieloket.nl. Twijfel je over de geschiktheid van de rol, mag je natuurlijk ook even bellen met Nadia op 06 34 27 97 48


Wil je meer weten over ons en wat we doen? Klik hier.

of