Skip to content

Financieel Administratief Medewerker

Nederland, Noord-Holland, Amsterdam€ 2.800 - € 3.400 per maandAll

Functieomschrijving

Daar is 'ie dan: je nieuwe job als Financieel Administratief Medewerker bij ons snelgroeiende bedrijf in het verduurzamen van woningen en wijken. Jouw #1 doel is dat de hele administratie en boekhouding altijd kloppend en actueel is. Zonder jou mist het overzicht.

De kernwaarden van een Reller

Samen hebben wij één missie: een duurzaam thuis voor iedereen.

Wij geloven dat een gezonde bedrijfscultuur het succes bepaalt van het werk wat wij doen.

Om de energietransitie te versnellen zet een Reller zich vol positieve energie in, om de eigen rollen zo zelfstandig en goed mogelijk uit te voeren. Want alleen met een gezonde ‘can-do’ mindset kunnen wij de klimaatdoelen behalen. Natuurlijk doe je dit niet alleen, want Rellers zijn samen sterk. Soms lopen zaken echter niet altijd zoals gepland of gehoopt. Wanneer zo’n uitdaging zich presenteert zet je als Reller nog een bakje (fairtrade) koffie, en denkt: ‘fixen we’, want je durft jouw verantwoordelijkheid te nemen en knopen door te hakken wanneer de situatie daar naar vraagt. Door de feedbackcultuur blijven Rellers continu leren en reflecteren en haal je het beste uit jezelf en je collega’s. Zo verlopen processen soepeler en worden (klimaat) doelstellingen sneller behaald. Met deze kernwaarden en cultuur draagt elke Reller dagelijks bij aan een stap richting CO2 neutraal 2050.


Herken jij jezelf hierin?

Idealiter heb je ervaring met de boekhouding en administratie voor een (snelgroeiend) bedrijf van ~50 mensen. Alle nieuwe medewerkers, klanten en projecten die we het afgelopen jaar erbij hebben gekregen vragen om meer overzicht en meer structuur. Jij brengt die structuur. Je hebt een scherp oog voor detail en je werk klopt altijd. Natuurlijk ben je handig met programma's zoals Excel of Exact maar mochten we met programma's werken die je nog niet kent, dan leer je die snel. We zoeken een stabiele kracht die niet bang is om de mouwen op de stropen om - met elkaar - Nederland een stuk duurzamer te maken.


Naast de inhoud van de rol geloof je in onze missie: klimaatverandering tegengaan met nieuw ondernemerschap. Duurzaamheid is oprecht belangrijk voor je.



Concreet betekent dit dat jij aan de slag gaat met de volgende taken:

    1. Boekhouding

      • Je beheert alle uitgaande offertes die we versturen en belt deze na indien nodig
      • Je beheert het overzicht met de start- en einddata van alle contracten met klanten en verstuurt op tijd nieuwe facturen
      • Je zet inkomende bonnen en facturen door naar ons boekhoudkantoor of boekt deze zelf in via Exact Online
      • Je verstuurt onze verkoopfacturen, hierbij gebruik je Exact Online
      • Je bent verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer (incl. nabellen)
      • Je beheert tussenrekeningen voor specifieke projecten
      • Je lost openstaande posten in de boekhouding op zoals ontbrekende bonnetjes
      • Je controleert de declaraties van medewerkers en betaalt deze uit
      • Je zet wekelijks betalingen klaar
      • Je hebt wekelijks contact met ons boekhoudkantoor om allerhande vragen en problemen op te lossen
    2. Administratie
    • Je beheert onze administratie mailbox en bent hierdoor het eerste aanspreekpunt voor financiële en administratieve vragen voor onze partners (zoals gemeenten, organisaties en inwoners) en collega's
    • Beheren en up-to date houden van alle verzekeringen (ziekteverzuim, bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering, autoverzekering, cyber etc.)
    • Verzorgen van de juiste (project)administraties t.b.v. externe verantwoording per kwartaal en subsidieverplichtingen
    • Bijhouden van lopende verplichtingen zoals Social Return eisen waaraan we moeten voldoen en geldigheid van certificaten zoals ons WCAG 2.1 AA certificaat of ISO certificeringen
    • Je bent verantwoordelijk voor de papieren post en zorgt dat deze wekelijks wordt verwerkt.

    3. Ondersteuning van People & Culture medewerker(s) voor salarisadministratie, pensioen en ziekteverzuim.
    • Opstellen, versturen en archiveren van diverse contracten (arbeidsovereenkomsten, freelance overeenkomsten, laptopovereenkomsten, verwerkersovereenkomsten etc.)
    • Je geeft mutaties en nieuwe collega's door aan ons salariskantoor en ons pensioenkantoor (Brand New Day) en verzuimverzekering. Voor collega's ben je ook het eerste aanspreekpunt als het gaat om salaris en bijbehorende vragen.
    • Je beheert het overzicht met verlof- en vakantiedagen en bent hierin eerste aanspreekpunt voor collega's.
    • Je onderhoudt contact met het UWV, onze verzuimverzekering en onze arboarts. Voor collega's je hierbij het eerste aanspreekpunt.
    • Je houdt de verjaardagsagenda en jubileumagenda dagelijks in de gaten en zorgt ervoor dat de juiste collega op de juiste dag even in het zonnetje wordt gezet.


Met wie werk je samen?

Als Financieel Administratief Medewerker zul je nauw samenwerken met een van de oprichters van REL: Joppe Out, de Business & Financial Controller: Pieter Vorstenbosch, het gehele People & Culture team en de toekomstige Office Manager. 


Voor wat hoort wat:

  • De salarisrange voor deze functie is €2.800 - 3.400, bruto op basis van 40 uur, ervaring, kennis en vaardigheden. De onderkant van de range gaat op voor mensen die op onderdelen van de rol moeten groeien om de rol met grote mate van zelfstandigheid uit te voeren. De bovenkant van de range gaat op voor mensen waarvan tijdens de sollicitatieprocedure blijkt dat ze al aantoonbare ervaring hebben met werkzaamheden die bij de rol horen;

  • Onbeperkt vakantiedagen met ‘fair use policy’ (dus een vrije dag op jouw verjaardag kan gewoon!)

  • Nationale Feestdagen in te zetten naar eigen wens;

  • Werken waar en wanneer je wilt.. Thuiswerken? Check! Af en toe een weekje werken vanuit een zonnig oord? Check! Wij richten ons op output en niet op input;

  • Regelmatige borrels en een tot twee keer per jaar een weekend weg samen;

  • Vier Rel-brede strategie dagen per jaar, waardoor je nauw betrokken bent bij de strategie van de organisatie;

  • Focus op groei en persoonlijke ontwikkeling, o.a. door 1:1 begeleiding van jouw coach om de twee weken, wekelijkse reflectie via 15Five-tool en een onderlinge feedbackcultuur;

  • Collectieve (groene) pensioenregeling via DoenPensioen (ASR), Rel legt 4.5% in en 3% eigen inleg;

  • Persoonlijk Ontwikkel-en vitaliteitsbudget van €750,- per jaar;

  • Een (refurbished) Macbook;

  • Vergoeding van woon-werkverkeer met OV;

  • Nieuw duurzaam kantoor, 5 minuten lopen van Station Amsterdam Zuid;

  • Dagelijks vegetarische/vegan lunch op kantoor;

  • Een betekenisvolle baan waarbij jij dagelijks impact maakt op de versnelling van de energietransitie, elke (full-time) Reller bespaart 442 ton CO2;

  • Autonoom en zelfstandig werken (o.a. in de vorm van Holacracy), maar altijd met elkaar #samensterk.


Duurzaam werkgeverschap: wij werken zelfsturend!

Sinds 2022 werken we met Holacracy bij Rel. Holacracy is een werkwijze om met elkaar zelfsturing, autonomie en efficiënt werken te bereiken. Dit betekent dat iedereen in de eigen rollen zelfstandig besluiten neemt, autonoom werkt en zelf verantwoordelijkheid draagt. Er is nog veel meer te vertellen over (werken met) Holacracy. En dat zullen we zeker ook doen in jouw onboarding! Het belangrijkste voor nu is dat je weet dat Rel zelfsturend werkt en dat wij geloven dat dit voor een fijnere, efficiëntere werkomgeving zorgt.


Diversiteit & Inclusiviteit

We willen een werkomgeving waar mensen met verschillende achtergronden zich veilig en thuis voelen. Lees hier meer over onze visie op diversiteit hier.

Vereisten

We hebben geen functie vereisten: we geloven dat je zelf prima kunt inschatten of je de rol zoals die hierboven staat omschreven goed kunt invullen. En of je er blij van wordt. Tijdens de sollicitatieprocedure zoeken we samen uit of we denken dat er een wederzijdse match is.


Sollicitatieproces

We bellen je eerst voor een korte telefonische kennismaking. Want laten we eerlijk zijn, een vacaturetekst is ook maar een vacaturetekst en een CV is ook maar een CV. Het gaat ons allebei om de perso(o)n(en) achter de leuke tekst. Referentiechecks en (online) assessments maken onderdeel uit van de procedure. We houden van snelheid in de procedure.


Vragen?

Heb jij vragen over deze vacature of wil je meer weten over Regionaal Energieloket? Of twijfel je over de geschiktheid van de rol? Neem dan contact op met Carmen Kromhout via 0637166718 en wij praten je graag bij!


Wil je meer weten over ons en wat we doen? Klik hier.

of